Zjednodušte svůj marketing na sociálních sítích


Marketing na sociálních sítích je téma, o kterém se mluví čím dál, tím více. Pokud máte firmu, nebo jste “jen” živnostník, určitě využíváte některou ze sociálních sítí k propagaci

. U nás nejznámější, pro marketing na sociálních sítích, je Facebook, po ní následuje Twitter a třetí nejznámější je LinkedIn, která slouží pro vytváření konexí mezi profesionály.

Facebook

Facebook můžete využít k propagaci své firmy nebo produktu vytvořením stránky. Zde se rozlišují dva typy profilů. Prvním je “osobní profil”, který si můžete založit jako jednotlivec. (Ke každému osobnímu profilu může být přiřazena pouze jedna e-mailová adresa.) Pokud máte vytvořený osobní profil, tak si můžete “přidávat do přátel” všechny své známé, kamarády, přátele nebo rodinné příslušníky.

Ale u Facebook stránky je to jinak… Facebook stránek si můžete vytvořit kolik jen chcete, ale podmínkou je mít alespoň jeden osobní profil, ze kterého můžete všechny tyto stránky spravovat. Hlavním rozdílem ale je, že vaše Facebook stránky nemůžou mít žádné “přátele”, ale fanoušky. Ty můžete získat tím, že budete svou stránku propagovat kde se jen dá. Prvním, co můžete pro propagaci své stránky udělat, je doporučit ji všem vaším přátelům, které máte u svého osobního profilu. Dalším způsobem je mít na svých web stránkách logo Facebooku, které bude prolinkováno s vaší Facebook stránkou.

Důležitou věcí je adresa stránky, která by měla být jednoduchá a zapamatovatelná. Když si totiž vytvoříte na Facebooku stránku, tak výchozí adresa má strašně moc znaků a vypadá přibližně takto: “https://www.facebook.com/pages/vasestranka/123456789012345”. Máte ale možnost si ji změnit na: “https://www.facebook.com/vasestranka” nebo-li “www.facebook.com/vasestranka”.

To už vypadá líp, nemyslíte? Jedinou podmínkou změny na “hezkou”, nebo-li “user friendly” adresu je to, že vaše stránka musí mít minimálně 25 fanoušků, jinak vás to nepustí dále.

Twitter

Twitter
Creative Commons License photo credit: west.m

Další platformou pro internet marketing je sociální síť Twitter, která funguje na princípu publikování krátkých zpráv. Říká se tomu také “microblogging”. Tady jde o to, že na Twitter můžete publikovat zprávy o vaších nových produktech, ohlásit změnu otevírací doby nebo zveřejnit odkaz na článek, ve kterém píšou o vaší firmě.

To bylo jen několik příkladů k čemu můžete Twitter využít. Možností je daleko více – je to jen na vás a vaších schopnostech jak správně oslovíte lidi. Jediným problémem je, že se Twitter v ČR až tolik nepoužívá. Výhodou naopak je, že Twitter využívá více “profesionálů”.

Linkedin

LinkedIn(リンクトイン)_005
Creative Commons License photo credit: TAKA@P.P.R.S

Třetí službou, která slouží k propagaci je Linkedin (čtěte jako „Linked in“). Linkedin je sociální síť, která slouží pro B2B (business-to-business) komunikaci. Jednodušeji řečeno – pro komunikaci s vašimi obchodními partnery, potenciálními obchodními partnery nebo potenciálními zaměstnanci. Na Linkedin si vytvoříte profil, který se skládá z profesního životopisu, výčtu vašich dosavadních zkušeností atd. Vyzkoušejte sami všechny zmíněné služby. To vám poskytne nejlepší přehled.

Představení aplikace HootSuite

Spravovat všechny tyto sítě ručně nejde, z toho byste se zbláznili…

Proto je vhodné využít některou aplikaci, která umožňuje spravovat všechny vaše sítě “z jednoho místa”. Jednou z těchto aplikací je HootSuite. HootSuite vám umožnuje spravovat z jednoho místa váš účet na Twitteru, Facebooku, LinkedIn, Foursquare, Myspace atd. Uživatelské prostředí je velmi příjemné a co se týče funkcí, umí toho opravdu hodně.

Jednou z nejzajímavějších funkcí je “Publisher”, pomocí kterého můžete předem naplánovat publikování statusů. To znamená, že pokud fungujete například jako hudebník nebo kulturní zařízení a víte program vašich koncertů předem, tak si je tam můžete jednoduše všechny vložit a každý den ve vámi určenou hodinu se budou automaticky publikovat na vaše předem vybrané sítě. Pokud publikujete “ve velkém”, tak máte možnost nahrát soubor s vašimi statusy a datumy plánovaného publikování ve formátu .csv (předem připravená tabulka v excelu).

Analytics

Důležitou věcí pro marketing na sociálních sítích je analýza, neboli měření a pak analýza. K tomu slouží funkce “Analytics”, která je na program, který je v základní verzi zdarma, dost pokročilá. HootSuite pro měření prokliků vašich odkazů ve zprávách používá zkracovač URL adres, který se jmenuje ow.ly. Je to produkt od stejné firmy, takže propojení funguje dokonale. Máte možnost vytvořit si rychlý přehled, ve kterém najdete statistiky prokliků podle regionů, zdrojů nebo podle popularity odkazů. Co se týče pokročilejších přehledů, k tomu slouží nástroj “Report builder”, pomocí kterého si můžete vytvořit přehled podle vašich představ.

Samozřejmostí je také propojení s Google Analytics pro sledování návštěvnosti Vašeho webu.

RSS Feedy

Paso 8: huevo corregido
Creative Commons License photo credit: Open Kitchen España

Tuto funkci bych asi považoval za největší „vychytávku“. Určitě jste se někdy setkali s pojmem RSS zdroj. Pro objasnění pojmu, RSS znamená Really Simple Syndication. Budu citovat wikipedii: „Technologie RSS umožňuje uživatelům Internetu přihlásit se k odběru novinek z webu, který nabízí RSS zdroj (RSS feed, též RSS kanál, RSS channel). Tento zdroj se většinou vyskytuje na stránkách, kde se obsah mění a přidává velmi často (například zpravodajské servery).“

Co to ale znamená pro Vás jako uživatele aplikace HootSuite? Znamená to to, že si pomocí této funkce můžete zautomatizovat Vaše Facebook stránky, nebo profily. Funguje to na tom principu, že si jednoduše přidáte do HootSuite RSS feedy, z kterých chcete publikovat obsah a jakmile v RSS zdroji přibyde obsah, tak HootSuite automaticky publikuje krátkou zprávu s odkazem na původní stránku. Můžete si tak z automatizovat profily na Twitteru, Myspace, LinkedIn nebo Facebooku. Na Facebooku takto třeba funguje stránka Jazz News, která čerpá ze známých amerických zdrojů.
To byl jen výčet několika základních funkcí. HootSuite toho umí daleko více. Poslední důležitou informací je cena. Základní verze je zdarma. Ta obnáší omezení pro správu pouze 5 sociálních sítí/profilů a Analytics zdarma. Pokud chcete neomezenou verzi, ta stojí pouze necelých šest dolarů, což je opravdu málo za to co všechno tento program umí. Vyzkoušejte sami!

Pokud máte jakékoliv dotazy ohledně HootSuite, tak se mě neváhejte zeptat. Jsem certifikovaným profesionálem HootSuite.

HootSuite Certified Professional


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..