Recenze elektrické jednokolky TG-T3 (Electric unicycle)


!PŘESTALA SE VYRÁBĚT A PRODÁVAT!

Již dlouhou dobu sleduji novinky z Čínských internetových obchodů jako je DealExtreme nebo TinyDeal a před několika měsíci jsem narazil na tenhle stroj, kterej když jsem videl, musel jsem si ho hned objednat. Jedná se o model TG-T3, který se mi ze všech líbí nejvíc. Vzhledem k tomu, že to funguje na podobném principu jako Segway, tak mě to fascinovalo. Hlavně tou cenou, která je oproti Segwayi až 20ti násobně nižší. Některé Segwaye stojí i 200tisíc…

Ale teď zpátky k jednokolce nebo-li unicyklu. Ani vlastně nevím jakej je správnej překlad, ale mě se víc líbí název unicykl.

Takže nejvíc fascinující na tomto stroji je, že má pouze jedno kolo, jezdí na baterky a ovládá se pouze váhou těla, stejně jako Segway, s tím rozdílem, že nemá žádný řídítka nebo držadla. Stojíte pouze na dvou jakoby pedálech (plošinách). Při jízdě mám trochu pocit, že letím 🙂 Je to super!

 

Electric unicycle TG-T3 (Elektrická jednokolka)
Electric unicycle TG-T3 (Elektrická jednokolka)

 

 Electric unicycle TG-T3

 

Když se podíváme na oficiální popis produktu a jeho vlastnosti, tak je to:

 

-revoluční dopravní prostředek pro osobní přepravu

-nejmenší a nejlehčí samovyvažovací vozidlo na elektrický pohon bez emisí

-má v sobě zabudovaný inteligentní procesor, který se stará o vyvažování, rychlost a další jízdní vlastnosti

-má v sobě 132Wh lithiovou baterii Samsung (na webu obchodu je v titulku napsáno 400W battery, což není pravda nebo je tím asi myšlen příkon motoru, nevím)

-další vlastností je signalizace vybité baterie, omezovač rychlosti a ochrana proti nadměrnému naklánění

-váha pouze 10kg!!! (dá se bez problému nosit kdekoliv v MHD, metro, tram)

 

Zkušenosti

 

V oficiálním popisu je napsáno, že na jedno nabití tento stroj ujede 35km na jedno nabití, což je naprostý nesmysl. Na jedno nabití ujede tak maximálně 10-12km a i to po rovině, při váze člověka 60kg. Co se týče rychlosti, tak omezovač je nastaven tak, že při překročení rychlosti 12km/h začne pípat a spomalovat vás. Je možný, že v tom momentě můžete dosáhnout i rychlosti 18km/h, ale v tom to začíná být mírně nebezpečný, jelikož vás to začne jakoby naklánět dozadu. Co se týče ty váhy, tak by to mělo podle oficiálního popisu unést až 120kg člověka, ale nedokážu si to moc představit…. 🙂 Pokud se baterie vybije pod 10% své kapacity, tak se ozve zase další signalizace, rychlejší pípání a začne to plynule brzdit až do zastavení.

Nabíjení probíhá docela rychle. Do hodiny je to nabitý. Nevýhodou je docela rozměrná nabíječka. Je sice lehoučká, ale je to taková větší krabička, která se už nevejde do kapsy bundy. Možná by šlo sehnat jinou a přidělat ten speciální konektor.

 

Co se týče výkonu, tak motor je opravdu slušnej a nemá problém s jakýmkoliv kopcem. V oficiálním popisu píšou, že stoupání do max 30stupňu, pak se zapne nějaký další omezovač, který nevím jak funguje, protože jsem zatím nenarazil na tak strmej kopec. Mám vyzkoušenou Nerudovku na Malý Straně v Praze, která vede až na Pražský hrad. Tu vyjede naprosto bez problémů. Po kostkách se v Praze jezdí celkem v pohodě, když jsou to ty malý kostky. U větších je to horší. Jinak je důležitý dávat pozor na cestu a sledovat všechny díry. Vyhnete se pak zbytečným pádům. Doporučuju samozřejmě chrániče na zápěstí. Bez toho nikam nejezděte.

 

Obsah balení

 

V krabici najdete kromě samotné jednokolky i bezpečnostní popruh nebo pomocný kolečka. Nedoporučuju ani jedno z toho používat. Je to nesmysl, takhle se jezdit nenaučíte.

 

Jízda

 

Nejlíp se naučíte jezdit, když budete začínat blízko zdi, které se budete moci držet. Někomu to může jít hned a někomu za delší dobu. Přiznám se, že mě to trvalo tak 4 dny, než jsem chytl ten správnej „grif“. Pak se samozřejmě zlepšujete najetými kilometry. Ale je to podobný jízdě na kole. Na začátku se učite balancovat a pak nad tím samozřejmě už vůbec nepřemýšlíte. Důležitý je hlavně pohyb, nestát na místě! Když na kole stojíte na místě, tak taky přeci spadnete.

 

Jízda na elektrický jednokolce TG-T3 (Electric unicycle)
Jízda na elektrický jednokolce TG-T3 (Electric unicycle)

 

Objednávka a cena

 

Tak a teď se dostáváme k zásadní části recenze a tou je otázka kde se to dá pořídit a za jakou cenu.

 

Můj unicykl (jednokolku) jsem si koupil přes obchod TinyDeal (link přímo na produkt). Nadchla mě nízká cena, ale netěšte se moc. Budete si muset ještě připlatit za poštovný, které je víc než polovina ceny samotnýho produktu. Ale i tak se to vyplatí. Předpokládám, že na jaro se to tu rozjede ve velkým a bude se to prodávat minimálně o polovinu dráž, i když započítám do ceny postovný.

 

Takže samotná jednokolka TG T3 mě stála $249.99 a poštovný přes DHL

$135.78, což vychází dohromady za $385.77 (podle aktuálního kurzu ČSOB na konci listopadu 2014 to bylo tedy dohromady 8 782,83 CZK). Pak ještě musíte počítat s clem, které zaplatíte přimo kurýrovy DHL. Clo bylo kolem 1080kč nebo tak nějak, což není zas tak hrozný. Takže dohromady to vyšlo na nějakých 10 000 Kč.

 

Upozornění neboli dobrá rada: Nehledejte na netu jiné čínské shopy. TinyDeal je ověřenej. Zkoušel jsem to objednávat i z jiných eshopů, ale byl problém s doručením. Už jsem měl zaplacenou objednávku a nakonec mi napsali, že není možné doručit tak tězkou věc poštou, tak mi vrátili peníze a musel jsem komunikovat s dalším shopem. Vzhledem k jinému časovému pásmu a množství zákazníků jim to trvá strašně dlouho, než od nich dostanete nějakou odpověď. Takže doporučuju jedině TinyDeal. Možná i DealExtreme bude ok, ale nezkoušel jsem(jiný, menší věci samozřejmě jo). Taky vám nedoporučuji používat jiný způsob doručení, než je DHL. Jednak kvůli tomu, že samotný doručení může trvat i 2 měsíce, když připočtete čas, kdy váš balík visí na celní poště Praha 5, kde budete muset možná platit i větší clo + další poplatky za vyřízení. Přes DHL to budete mít doma do 4 dní!!!

 

Elektrická jednokolka TG-T3 DHL Balík (Electric unicycle)
Elektrická jednokolka TG-T3 DHL Balík (Electric unicycle)

 

Další dotazy

Jestli máte jakékoliv další dotazy, tak pište do komentářů.

 

Odkaz na nákup zde: Electric unicycle TG-T3 na TinyDeal.com

 


53 komentářů: “Recenze elektrické jednokolky TG-T3 (Electric unicycle)”

  1. ahoj … objednal som T3jku, ale DHL ma kontaktovala ohľadom plnej moci, vraj chce colný úrad zásielku skontrolovať… U teba to prebiehalo ako?

      • no tak nejako som si to predstavoval aj ja … no zatial som musel zaslat doklady o kupe, o zaplateni, vyziadal si nejake specialne cislo na colnom urade (posielal som to na adresu v Prahe), teraz ma kontaktovali, ze chcu plnu moc ….

          • Normalne by to malo fungovat tak, ako som to popisoval. DHLka by mala mat vlastnych colnikov a nemalo by to ist cez celni postu P5.

          • A čo si uvádzal do popisu zboží pri (druh/popis) ? Ja som tam napísal UNIBIKE … a možno to bola tá blbosť … oni teraz nevedia čo to je a musia to otvoriť… 🙂 Aké dokumenty si im posielal na výpočet cla?

          • Určitě se neobjednávejte jednokolku z zemí mimo EU! Zabaví vám to celníci a cena bude mnohonásobně vyšší než koupit v ČR a to ještě nemluvíme o problémech pozaručního charakteru..

  2. Ja som nikde nic neuvadzal. Ako hovorim, prislo mi to az domov a ja som len doplatil clo priamo kurierovi. Daj potom vediet na kolko ta to nakoniec cele vyslo.

  3. Tak nakoniec to preclili po tých útrapách a vyrubili clo 3336CZK … čo je celkom rozdiel oproti 1080 … Stále sa to oplatí – najlacnejší nový airwheel sa dá zohnať za 18900 a mňa to celé vyšlo s dopravou aj clom okolo 12700CZK. Obstarávacia cena môjho kolesa bola ale v akcii za 198EUR. Takže toľko moja skúsenosť

    • Skoda no. Ja som inak predtym tiez pocital skor s takou cenou, ale nakoniec som bol prekvapeny. Je to smola, ze to zastavili ty prazsky colnici a nechapem preco, ked to islo cez DHL. Su to … No ale ako hovoris, stale sa to vyplati, nez kupovat Airwheel, ktory je aj tak naprosto identicky s tymto a nedivil by som sa ani, keby bol vyrabany v tej istej tovarni :)) Ako sa jazdi?

  4. …tak dnes prvá jazda…. no začiatky sú fakt dosť kritické ale asi za 20 minút som sa odvážil prvý krát odraziť do neznáma, že uvidíme, čo sa stane … a potom prišla tá eufória a už to šlo samo .. Samozrejme boli aj nejaké pády, ale nič také hrozné sa nestalo (fúkal silný vietor)… Ja jediné, čo by som mohol vytknúť je – že jeden pedál mi odstáva – nedá sa úplne zavrieť a druhý pedál mi po niekoľkom páde prestal držať polohu, takže som doma riešil nejaké riešenie (zatiaľ funguje)

  5. áno … o tom som čítal aj pri recenziách na airwheel … 🙂 Je to super …. len musím počkať, kým mi odpuchnú kotníky 😀 😀

    • Ja by som možno mal záujem len mi nejde do hlavy prečo predávaš…. Ja som maximálne spokojný a nedokážem si odvyknúť – je to prudko návykové

      • Predávam preto, lebo to chcem točiť. Chcel by som si kúpiť nejaký s lepšou výdržou baterie. Na Prahu to má strašne krátky dojazd a nebaví ma to stále dobíjať. A ďalej mám ďalšie dôvody, ktoré nesúvisia s týmto, ale nechcem ich tu vypisovať. Keď tak osobne…

  6. Přátelé ve stejné zbrani zdravím …….zazil jsem docela martirium pri dovozu TG F3 , ale už tyden vlastním…….3 dny jsem se ucil a kdyz jsem vyjel na chodnik tak velky problem jsou velke kostky , tzv. kočičí hlavy…….ted chodim o francouzkych berlich a nastesti nemam zlomeny krcek kycelniho kloubu 🙂 …..nejprve jsem ji chtel ihned prodat,,, ale protoze jsem technik tak jsem vymyslel vylepseni nedokonalosti, aby neshazovala na vymolu, nebo vetsich kostkach…….jinak je to parada 🙂

    • Jeste musim dpdat, ze se za tu dobu hodne zmenilo…….napriklad DHL odmita vozit veci ve kterych jsou velkokapacitni baterie a z Tinydeal to uz vubec neumi poslat a Bandgood taky ne, ale to se dozvite pokud se po tom nebudete pidit sami az po lhute co jim propadnou penize a paypal uz nic nemusi vracet……jediny soucasne slusny obchod je Aliexpress, ten nasel zpusob jak to po UPS sluzbe protlacit az ke mne domu a navic si to celou cestu muzete sledovat kde se to prave nachazi………ale stejne to byly nervy a myslim, ze spousta lidi takhle prislo o penize bez dodavky zakazky……

    • Tak moja T3 už odpočíva v pokoji (v obývačke) po tretej výmene MOSFETov to už nemám chuť opravovať. Vipínala sa mi kde len mohla, bolo to životu nebezpečné zvlášť pri prechodoch cez cestu. Neskutočne ma rozčuľovali pedále, ktoré sa neustále otvárali keď som ju niesol, dojazd – jedna smiešna tragédia… Skrátka celé zle. Kúpil som si ninebot one E+ kde skutočne idete 22km/h a nič tam nepípa, dojazd jedna báseň, komfort jazdy neporovnateľný (nejaké dlaždičky, ci diery v zemi žiaden problém) od kedy ho mám som prešiel na ňom 1200km bez nehody. Pedále sú pridržiavané magneticky, majú protišmykovú vrstvu, je na to mobilná appka na nastavenie a kontrolu prevádzkových veličín, úplne ľahko sa to rozoberá (žiadne odlepovanie a strhané skrutky) je na to mrte ľahko dostupných náhradných dielov… Ľutujem vopred každého kto si TG-T3 kúpi. Presne tak ako ja. Amen

  7. …..tak mně napadá a myslim, že si to nemám nechat pro sebe, že to vypínání leckde není.způsobeno vadnými mosfety (a pokud někdy odejdou vyměň je za silnější, ale pozor stejnou citlivostí gejtu a máš navždy pokoj) …..vypínání bude způsobené tzv. studeňákem ….studeným spojem peostě je někde blbě zapájený spoj a vaklá se……jo fakt nebwzpečné…….dnes koukal na zajímavé video, někdo byl velmi chytrý a koupil si jednokolku levnou s malým dojezdem a záměrně kvůli ceně, pak koupil levně velkokapacitní lipol články , vyfrézoval vevnitř zbytečné mřížky a vetknul…….dojezd při jeho váze 86 kg byl 38 km 🙂 ….dost dobrý……… Tu elektroniku dělá jeden výrobce a na některých deskách levnějších jednokolek jsou prázdné spoje, které jdou normálně levně doosadit součastkami a máš z toho za pár kaček luxus 🙂

  8. Hmmmmm všechny jednokolky jsou nedomyšlené 🙂 …..po příhodě, která už nešla přejít a zapomenout jsem jako technik začal přemýšlet a došel k závěru, že amíci vymýšlejí různé blbosti, ale česká koloběžka, bezpečné vozítko, je jim nějak proti srsti, jestli nemajį pocit, že by měli platit patent ??? Prostě zkouším jakoby zasadit místo zadního kola koloběžky a tím eliminovat životně nebezpečné nedomyšlenė……..nehledě k tomu, že když jedete z velkého kopce a vypne se vám brzdící motor tak se zmrzačíte, nebo zabijete…… Kolobrnda má na předním kolečku záložní brzdu i pro tyto případy a přední kolo vás stabilizuje, že nepadáte na nos ……

    • A v tom je tá prdel, že ninebot má tzv. redundantný systém (záložný) ktorý nabieha automaticky keď sa niečo poserie. Namiesto 6-tich tranzistorov je tam 12.

    • Máš pravdu Vašku, jednokolky jsou nedomyšlené, ale elektrické skútry konkrétně NIU skútry jsou už vymyšlené i na dlouhé dojezdy až 80 km, vlastní zkušenost 🙂

  9. Ahoj panove,

    tyhlety noname kolecka jsou dost nebezpecne a mene pohodlne na jizdu (nekvalitni baretie, moznost vzniceni, horsi vyrovnavani nerovnosti,…). Pokud chcete kvalitni, poohlednete se po jinych znackach. Nemusi to byt zrovna Solowheel, ale kvalitni Cina – napr. Airwheel, Gotway, Ninebot, KingSon…
    Na strankach http://www.gotway.cz mame blog a muzeme zprostredkovat nakup za vyhodne ceny i se zarukou (ceny se jeste budou upravovat – smerem dolu 🙂

    Jinak jizde zdar, je to fakt pecka!

    Radek

  10. Ahoj,

    Diky za info 😉 to je nova stranka, ze? Na GotWay jsem koukal, to muze byt pecka, ale taky dost nebezpecny, kvuli ty rychlosti. Na tom se vysekat, tak konec…Btw. Ja tem levnym verim nebo mam na to asi jen dost stesti. Vim, ze tady kolega Teslo s tim mel dost problemy, ale je to spis nahoda. Urcite je zaklad nosit aspon chranice na zapesti. Pri GotWayi by to chtelo mozna i helmu na hlavu. Btw. ty ceny tam mate hodne prehnany. GotWay Msuper by se mel dat sehnat za 1000eur.

    Tak at se dari! 😉

    • Ano, nova. Chceme to hlavne jako osvetu a sdileni zazitku. Zprostredkovani koupi je jen takova tresnicka na dortu (mame z toho opravdu jen maly manipulacni poplatek, rozhodne nas to nezivi 🙂
      U tech levnych je to presne jak pises o stesti – muze to fungovat a nemusi. Ale jelikoz se jedna o dopravni prostredek, kde se muzes v pripadne nefunkcnosti zranit, ja osobne si radsi priplatim.
      Rychlost to dosahuje vyssi, ale treba pri me vaze (100 kg) to uz u 23 km/h pipa a rychleji radsi nejedu, aby nenastal cut-off v dusledku nedostatku energie. Jinak kamos Milos, se kterym ten web provozujeme, hodil sipku do asfaltu pri 35 km/h, prave tim cut-offem (moc se to naklonilo dopredu, pak uz se to z bezpecnostnich duvodu vypne). Ted uz si dava pozor.
      Chranice jsou samozrejmosti, ze zacatku kolena, lokty, predlokti, ted uz jen predlokti. Helmu nenosime, vetsinou to vybehnes nebo spadnes na kolena/ruce. Na hlavu moc ne.
      Napis mi, kde se MSuper da sehnat za 1000 ecek a hned kupuju (vc. DPH, cla, postovneho – jako u nas) 🙂

  11. Přátelé ….jednokolka je zajímavá jako novinka, ale mezi námi když ji mám někde nosit po obchodním centru tak mi těch 10 kg moc luxusně nepřipadá. Koupil jsem universální controlér s možností maximálky 30, 45, 75 km/ h a jednokolku uvěznil jako zadní kolo sportovní kolobrndy…..supr. po marketu pohodlně vedu za řídítka a ještě mi veze tlumok 🙂 ….a ten fofr na přehledné rovné vozovce je jako když letíte jako orel 🙂 ……ALE JEDNU REKLAMAČNÍ RECENZI VÁM MUSÍM SDĚLIT……JSEM TAKOVÝ NEVĚŘÍCÍ COŽ MNĚ NAUČIL PROLHANÝ KAPITALISMUS A TAK JSEM VLEZL DO PROSTORU AKUMULÁTORŮ A EJHLE…..DODAVATEL UVÁDÍ A SAMOZŘEJMĚ ÚČTUJE LI-POL KTERÉ POZNÁTE, ŽE JSOU ČTVERHRANÉ, ALE JSOU LEVNËJŠÍ KULATÉ LI-ION…… 2X paralelně/8X2 články ..každý 2,2 Ah / 4,2 V max. = 67,2 V ……to paralelní zdvojení má za následek, že i do krpálu kde bych funěl pěšky jede jako drak…….. A ještě jedno pozitivní zjištění proč je kolobrnda lepší, nemá totiž žádně problémy na hrbolaté jakékoli cestě kde by mně jednokolka zrakvila 🙂

    • ..máš prosím nějakou fotku té kolobrndy? Je to zaměnitelné?
      (vyndavací/zastamdací?)
      H

  12. Borci, unese me nektera jednokolka pri mych 120kg?:(
    A mate nekdo zkusenost s ninebot mini? (Coz by pri my vaze nemohlo byt pro me ale pro zenu). Dik moc!!

    • Co vím, tak dnes tuto váhu umí např. GotWay ACM, GotWay MSuper nebo Rockwheel GR16 – tedy obecně větší a výkonnější jednokolky. Nicméně bych vám doporučil verzi s vyšší kapacitou baterie, protože u těžších jezdců to více „žere“. Já sám mám GotWay MCM2s a 95 kg (max nosnost je 100), takže vím, o čem mluvím 🙂

    • Unese tě jednokolka, mají zátěže až do 150 kg. Miluju noční jízdu městem na jednokolce!

      • Od Inmotionczech jsem před 2 roky zakoupil jednokolku, ale už mě tak moc nebaví. Uvažuji na příští léto o koupi skútru. Díky Vaším zkušenostem nemám žádné pochyby, že bych prohloupil 🙂 díky

    • Petře, mám vyzkoušenou jednokolku, ale také elektrický skútr od inmotionczech. Jede parádně, rychle, pohodlně. Za sebe ho mohu s klidným svědomím doporučit

  13. Nooo, to bych se bála kupovat značkovou motorku z Číny, ušetříš maximálně tak tisíc, dva, ale problémy s clem a ta doba přepravy a navíc nemáš záruku 😀 Rozhodně je lepší si objednat od prodejce, který má českou podporu.

    • Je vtipný jak si píšete komentáře pod jinými jmény a ze stejné IP adresy, resp. ze dvou :)) Jako klidně si tady dělejte reklamu, jestli vám to pomůže :)) Nebylo by lepší napsat recenzi na tu vaši jednokolku Inmotion? Klidně ji sem dám, jen si ji musíte napsat sám 😉

  14. Zdar borci,koupil jsem si Ninebot one S2.Může mi někdo poradit, proč se mi ji nedaří spárovat s telefonem? Aplikace v pohodě,kód taky,ale někde je zakopané pes,díky.

  15. Kvalitní elektrickou koloběžku poznáte mimo jiné tlouštky koleček, ale také oceňuji, že je na ni vytvořena přímo App, která je s koloběžkou propojena, snadné složení a rozložení, a hlavně teď v noci světelné diody vzadu i vepředu 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..