Recenze PlayStation VR2

Vítejte u recenze nové verze PlayStation VR headsetu – PlayStation VR2. Jedná se o druhou generaci virtuální reality od společnosti Sony, která nabízí vylepšené specifikace a funkce oproti předchozí verzi. V této recenzi se zaměříme na výhody a nevýhody tohoto headsetu.

Jedním z hlavních vylepšení PlayStation VR2 oproti původní verzi je výrazně zvýšené rozlišení obrazu. Zatímco původní PlayStation VR nabízí rozlišení 960 x 1080 pixelů na oko, PlayStation VR2 má rozlišení 2000 x 2040 pixelů na oko. To je zhruba o 100 % více pixelů a to přináší výrazně lepší kvalitu obrazu, ostrost detailů a snížení viditelnosti pixelů. V porovnání s konkurenčním headsetem Oculus Quest 2 má PlayStation VR2 výhodu v tom, že nabízí vyšší rozlišení a tímpádem kvalitnější obraz.

Další vylepšenou funkcí je vyšší pole pohledu (FOV) na 110 stupňů, což by mělo umožnit ještě větší ponoření do virtuální reality. PlayStation VR2 má také OLED displej, který má vysoký kontrast a výborné podání černé barvy, což je důležité pro dosažení co nejlepšího zážitku ze hry.

Co se výkonu týče, PlayStation VR2 je srovnatelný s VR headsety na PC. To znamená, že hry by měly běžet plynule a bez zasekávání. Samotný headset je také lehčí a pohodlnější než původní verze, což by mělo zlepšit celkový zážitek z používání.

Bohužel, jako u většiny technologií, i PlayStation VR2 má několik nevýhod. Jednou z nich je viditelný „mura efekt“ na OLED displeji, což je jev, kdy jsou na displeji viditelné nepravidelnosti v barvě a jasu, což může vytvořit dojem, že na obrazovce jsou viditelné malé kuličky nebo zrníčka. Toto zrnění není způsobené pixely, ale je to vlastnost OLED technologie displeje. To může narušit zážitek z hry a snížit kvalitu obrazu. Tento efekt je však u většiny OLED displejů běžný a u PlayStation VR2 není výjimkou. Mě na PlayStation VR2 vadí hlavně toto. Jinak je to skvělý headset, který přináší mnohem vyšší kvalitu obrazu, než třeba Oculus Quest 2.